Ulti Clocks content

Події

Тренінг «Демократія та Мас-медіа», Запоріжжя

У Запоріжжі відбувся тренінг «Демократія та Мас-медіа» для журналістів районних центрів Запорізької області та обласного центру, який організувала ВГО «Демократична дія» за сприяння Посольства Федеративної Республіки Німеччини в Україні.

З вітальним словом до учасників тренінгу звернувся начальник управління у справах преси та інформації Запорізької ОДА Олександр Цегельник, у якому зазначив важливість професії журналіста, особливо в період коли йде війна за душі і за розум українців. «Ми переможемо», - переконаний Олександр Цегельник.

Сергій Джердж, к.п.н., віце-президент ВГО «Демократична дія», розповів про витрати деяких країн на підтримку ЗМІ, а саме: США  (телеканал «Voice of America») - 205,1 млн.$; країни ЄС (Euronews) - 15 млн.$; Великобританія  (ВВС)-  277 млн.$; Росія лише на один телеканал «Russia Today» - 366,6млн.$. Державна підтримка українського медіа простору дуже незначна. Місія кожного українця внести свій внесок у перемогу в інформаційній війні, наприклад, створити свою електронну скриньку на українському сервері – працювати в українському інформаційному просторі.

Богдан Червак, директор Департаменту інформаційної політики Державного комітету телебачення і радіомовлення України, закликав журналістів писати більше про приклади, які підтверджують що держава не втратила контроль над своїм інформаційним простором, приклади перемоги України в інформаційній сфері. Наприклад, висока явка на президентських виборах – це поразка путінської пропаганди,  а робочі візити президента України до Канади і США – ілюструють зовнішню сторону інформаційної війни. «Україна зазнала інформаційної атаки, але боротьба йде. Інформаційний пацифізм – не вихід із сьогоднішньої ситуації. Україна дає відповідь на російську інформаційну машину», - відмітив Богдан Червак.

Олег Джолос, генеральний директор Донецької ОДТРК, розповів про захоплення бойовиками-терористами Донецької обласної державної телерадіокомпанії, про миттєве відключення всіх українських телевізійних каналів та налаштування частот обласного телебачення на трансляцію російських телеканалів, що могли зробити лише фахівці, які прибули до бойовиків з Росії. Терористи одразу приступили до поширення дезінформації та інформаційного отруєння жителів Донбасу.

Олександр Кривоший,  к.і.н., директор інформаційно-аналітичної агенції «Кріаlle», зупинився на аналізі місцевої преси: про що пишуть, де беруть інформацію. На думку колишнього військового журналіста, «районки  - це перша лінія оборони, обласні ЗМІ – друга лінія оборони, в вже загальноукраїнська преса – це третя лінія. Якщо є гібридна війна, то мусить бути і гібридний мир».

Наталія Стеблина, к.н. із соціальних комунікацій, старший викладач кафедри реклами та зв'язків з громадськістю Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, зупинилась на питаннях журналістської етики, роботи з інформаційним потоком, перевірки достовірності інформації, формуванні інформаційних повідомлень, небезпеки переоцінки інформативності прес-релізів.

Під час дискусії учасники обговорювали питання: як правильно перемагати стереотипи через місцеві ЗМІ; спілкування медіа і влади; висвітлення героїчних вчинків – не нашкодити; медіа-освіта – виховувати свідомих громадян; брендування України – роль ЗМІ і довготермінова перспектива.
123

 

Сторінка 10 з 14

 

© “Демократична дія” - всеукраїнська громадська організація — всі права захищені